Main menu
The news

The new Russian channel in English resumes emission after computer science attack
Renauda its emissions the state channel of television Russia Today (RTTV), that it had to interrupt his emissions after undergoing an attack of hackers to the third day of his birth

The director of RRTV, Simonián Daisy, declared that the 05,00 emissions were resumed to GMT of this 13 of December, but did not need the technical problems that they motivated the suspension of the transmissions.

The eve, the service of press of Russia Today, informed into which several attempts had taken place to penetrate in the computer science networks of the channel and of which the suspicion that existed these were infected with virus, reason why the transmitter was forced to suspend its emissions, initiates the past Saturday.

The Russian Government announced in June of this year that would destine 30 million dollars for the opening of Russia Today, a channel with an uninterrupted programming in English during the 24 hours of the day, for everybody and that it persecutes to improve the image of the country.

Russia Today has a group of 360 employees, including 80 foreigners, who constitute the majority of their presenters.

RRTV, equipped with modern equipment and digital technologies, has four corresponsalías, in London, Paris, Jerusalem and Washington, and has predicted abrir other two in Cairo and New York.

Russia Today began to emit 10 of dicembre the past one in abierto through satellite Eutelsat Hot IBRD (13º This). The channel can tune through the frequency 10.972-H MHz (MR. 27500, FEC 3/4).


   © 2005